Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /www/doc/www.bydleti.cz/www/plugins/system/t3/includes/menu/megamenu.php on line 137
Vykutálení řemeslníci - bydleti.cz

Vykutálení řemeslníci

koupelna
Vykutálení řemeslníci

Kdo židli má, ten bydlí a kdo bydlí, má starostí půl. To je pěkný nesmysl. Každý, kdo bydlí, ví, že je potřeba se o bydlení starat, opravovat jej. S tím je vždy spojeno hodně emotivních zážitků. A bohužel nejsou vždy příjemné. Na portálu NejŘemeslníci o tom ví nejvíc. Zde se koncentrují stovky referencí na tisíce firem. Z jejich portálu proto vybíráme ty nejpoučnější.

Bohužel většina z nich má své kořeny v nedodržení základních postupů, jak se chovat a jak jednat s každým řemeslníkem.

Dohodněte si detaily

Z řemeslníka byste měli mít dobrý pocit už při komunikaci. Bere vám telefony? Když slíbí, že zavolá, udělá to? Reaguje na nepřijatý hovor? Rozhodně si vyhledejte reference, abyste informace o kvalitě odváděné práce měli z první ruky. Nenajímejte si řemeslníky bez smlouvy. Správně formulovaná smlouva o dílo vám ušetří plno starostí a peněz při případných reklamacích. Věnujte velkou pozornost popisu prací a dodaných materiálů. Ve smlouvě trvejte na tom, že firma se bez vašeho souhlasu nebude pouštět do náhradních řešení. Smlouva by měla obsahovat i technickou dokumentaci (je-li nutná), ceny, materiálové položky, termíny, sankce při jejich nedodržení a požadavek vést stavební deník, který bude každý den k dispozici. Nezapomeňte uvést i klauzuli o odvozu odpadu.

Většina firem chce zálohu předem. Dohodněte si, že budete za odvedenou práci platit průběžně a na závěr si necháte motivační doplatek, například 15 % z ceny, který vyplatíte po odevzdání hotového díla a odstranění všech chyb a nedostatků.

Uvádíme příklady rozčílených a napálených zákazníků, tak jak své postřehy píší na portál www.NejRemeslnici.cz.

Senior se nedopočítal

Zakázka byla realizována, aniž by došlo k nabídce více variant a ke konzultaci o ceně předem se mnou. Otec, kterému je přes 80 let, nezná reálné ceny na trhu. Já bydlím 50 km od realizace zakázky a v její době jsem nemohl být přítomen.

Dodavatel se mi ozval, abych mu sdělil adresu realizace. Dále jsem jej instruoval, aby se s otcem na všem ostatním dohodnul. Protože jsem nedávno v Hornbachu kupoval WC, předpokládal jsem, že bude nabídnuta podobná cena, za jakou jsem pořídil sám, tedy mezi 1200 - 1600 Kč, což měla být největší položka z dodávky. Otec, který již sám nezvládá posoudit výhodnost nebo nevýhodnost nabídnutého řešení, bohužel předběžnou cenu 6500 Kč odsouhlasil, aniž by mě včas informoval. Nové, námi dodané, baterie, zakoupené v Siko koupelny, byly dle dodavatele této zakázky vadné - resp. jedna baterie měla mít vadné šroubení. Přesto byly všechny tři zamontovány a nyní ze dvou prosakuje voda - v kuchyni a v koupelně. Nebylo nabídnuto výhodnější řešení, např. dodávkou alternativních baterií a možnosti vadné reklamovat. Dodávka a montáž WC a montáž baterií se tak vyšplhaly na cenu 6513 Kč, což pokládám za nehorázně předražené.

Nyní nás, jako zklamané zákazníky čeká nové kolo hledání vhodnějšího dodavatele, který odmontuje a posoudí kvalitu kapajících baterií, případně dodá a namontuje náhradní. Vadné baterie budeme muset v případě jejich prokazatelné nekvality reklamovat v Praze v obchodě Koupelny Siko. Můj otec, který je ze staré školy, na můj dotaz, zda chce od tohoto dodavatele další servis, se vyjádřil ve smyslu, že už s ním nechce mít nic společného, že je s WC spokojen, a že prosakování není nijak kritické. Nové baterie dostal ode mě k svátku, ale původní radost poněkud kalí fakt, že z důchodu přibližně 9000 nechal 6500 za superluxusní WC s automatickým prkýnkem a za přidělání třech baterií, z nichž dvě sáknou.

Přešli do ilegality

První komunikace v pořádku, domluvili jsme se na zaměření, přišli a vše bylo bez problémů. Do tří týdnů mělo být vše hotovo. Tak jsem čekal a čekal. Vždy, když jsem se snažil volat, telefon nikdo nebral, nereagoval ani na sms a po dvou dnech mi například přišel email, že tento termín nestihnou a ozvou se hned následující. To se však nestalo. V domluvený termín nereagovali, a pak po pár dnech volali, že již na tom pracuji, hrozně se omlouvají a takhle pořád dokola. Po jednom zrušeném termínu montáže se podařilo domluvit asi po týdnu další, ale ten den ráno mi přišel email, že to opět nezvládnou, protože mají před dílnou najednou výkop. Prý o tom nevěděli a nedostanou se do dílny. Přitom tam mají zaparkované auto. Samé výmluvy.

Zakázku jsem chtěl zrušit, ale nemám čas řešit jinou firmu, znovu to domlouvat atd. Proto jsem byl trpělivý. Montáž jsem posunul na další týden. Asi nikoho moc nepřekvapí, že to opět nedopadlo. Další týden rovněž ne. Nakonec naprosto přestali komunikovat. Dnes 23. července a montáž měla na sto procent proběhnout. Ráno jsem otevřel email: „Bohužel se k Vám dnes nedostaneme. Omlouváme se, musíme zakázku zrušit, protože nám to dnes nevyjde a tento týden tu nebudeme. Omlouváme se. S pozdravem".

Ubytoval se, vzal peníze, práci rozdělal a utekl

Smlouvy byly sepsány, byly předány klíče a začala práce. Ze začátku jsem byla spokojena, dveřní klenby ze sádrových odlitků byly udělány moc dobře. Poté ale sádrové fabióny u stropu trvaly věčnost, prý pokud má být práce poctivá, je na to třeba delší dobu.

Zde už byl termín překročen tak o týden. Pokládka laminátu v ložnici trvala věčnost, poté byla poničena a poškrábána. Prý, vypadlo okno, které odnes řemeslník někam a do dnešního dne jsem okno nedostala. Je to okno atypické polokruh, takže výroba nového něco stojí. Poté zažádal o další finance, které mu chybí na koupi materiálu, sádra, ukončovací lišty, lišty na obložení laminátu.

Peníze byly zaslány na jeho účet a na dotaz, kdy bude byt konečně hotov, jsem dostala vždy odpověď. „Pokud chcete poctivou práci, trvá to nějakou dobu“. Termín byl už překročen o tři týdny, a když jsem přišla na kontrolu, byl řemeslník podiven.

Na druhý den si sbalil věci (spával tam, neboť to měl dovoleno) a odjel a již nepřijel. Práce nebyla dokončena, byla hotova snad jen polovina. Další den jsem se od něj dozvěděla, že snad prý musí do nemocnice. Klíče mi po týdnu hodil do schránky, sbalil zbytek věcí a už se neukázal. Peníze mi dodnes dluží za nedodaný materiál a chybí okno, které odnesl. Slíbil, že peníze vrátí, ale už jsem nedostala ani žádnou odpověď na maily a ani žádné peníze. Nedoporučuji tohoto pána. Jak se říká, sliby, chyby. Naslibuje plno věcí, ale skutek utek. Navíc bydlel v mém bytě, kde topil jak v sauně a dělal zakázky u jiných lidí, proto jeho práce na mém bytě nebyla dokončena. Toto jsem zjistila podle reference, kde si na něj jeden pán rovněž stěžoval v době, kdy měl pracovat na mém bytě.

Poznámka

V předchozích třech příbězích jsme vymazali konkrétní jména, IČ a další údaje o kritizovaných řemeslnících. Pokud se je však budete chtít dozvědět, najdete je na webu: www.NejRemeslnici.cz.